Skip links

Все про роботу 3D ілюстратора

Все про 3D: про мотивацію, геймерів та невичерпні можливості майбутнього

Сфера 3D дає можливість працювати в багатьох напрямах – скульптінг, моделінг, текстурінг, анімація, візуалізація, динаміка тощо.  Зазвичай контент створює не одна людина, а ціла група фахівців. Наприклад, 3D-аніматор  створює анімації тривимірних динамічних об’єктів, які виконують найрізноманітніші рухи. Візуалізатор створює дизайн-проекти за ескізами та кресленнями. Він може втілити в 3D будь-які ідеї: від архітектурних споруд до колекцій одягу. 3D-моделер будує 3D моделі об’єктів.

В яких сферах ми можемо побачити роботу 3D?

У кіно, в рекламі. Усілякі пляшечки та коробочки, які ми бачимо в рекламі, роблять в CG. Є 3D, пов’язане з інженерією, з будівництвом, індустріальним виробництвом. Усе, від стола до літака, нині моделюють у 3D.  Сфера 3D інженерії дуже розвинена.  Вимоги до фахівців цієї сфери достатньо високі. Треба обов’язково мати вищу технічну освіту, щоб займатися саме технічним моделюванням. Очевидно, що 3D  модель літака має містити кожен гвинтик, адже йдеться про його майбутнє безпечне функціонування.

А от для фахівців з художнього моделювання, які працюють у сфері кіно, реклами та в ігровій індустрії,  у нагоді стане художня освіта або гуманітарна. Зрештою, будь-які знання  допомагатимуть, а не заважатимуть. Навіть щоб змоделювати людину чи тварину, потрібно знати анатомію, наприклад.

Які потрібно мати знання та навички, щоб добре освоїтися у професії?

Потрібно вміти працювати з такими програмами, як 3D Max, Cinema4D, Maya, Illustrator, Photoshop, Substance Painter,  Nuke, After Effects, Zbrush, MudBox, Houdini тощо. А також бажано з ігровими рушіями, як-от Unrial Engine або Unity.

Теоретична база необхідна в будь-якому разі. Від неї залежить якість створюваного продукту.

Нині доступ до інформації дає змогу пізнавати нове без перепон. Можна купувати доступ до спеціалізованих курсів в інтернеті. Вчитися дистанційно. Цей процес нескінченний, адже щодня виходять нові програми, комп’ютерна графіка змінюється дуже швидко.

У деяких сферах 3D потрібні художні навички, в деяких – технічні, як-от програмування. В Україні існують компанії, які працюють над  проектами з індустріального дизайну,  роблять багато симуляторів атомних і теплових електростанцій, моделюють ті чи інші робочі процеси на різних виробництвах. Роблять це в VR, будують 3D макет певного простору з точними копіями його складових – з табличками, машинами, механізмами. Відтак різні фахівці під час підготовки до роботи на тому чи іншому виробництві мають змогу потренуватися в VR, перш ніж приступити до роботи у реальному середовищі.

Чи можна так готувати хірургів?

З цією сферою складніше. VR у хірургії – це soft surface, а сучасні 3D спеціалісти поки працюють з hard surface. Тіло людини – це м’які форми органів і тканин, поєднаних в єдину систему. Тож у реальному часі відтворювати, наприклад, рух крові, в ігровому рушії непросто.

Як шукати першу роботу?

В пригоді стають сайти з фрілансу.  Фріланс дуже демпінгований в Україні. Попри це для початківців фріланс – хороша можливість увійти в професію.

Діти ,які ходять на курси малювання переважно стають 2D художниками. А ті, хто захоплюються комп’ютерними іграми – якраз можуть зацікавитися 3D. Якщо дитина цікавиться комп’ютерними іграми, це можна спрямувати в конструктивне русло. Зацікавити її 3D. Аби вона не просто гаяла час за іграми, а  прагла навчитися сама їх створювати.

Чи можуть фахівці працювати дистанційно, віддалено: у межах однієї країни, або жити в Україні і мати замовників з-за кордону?

Так. Для цього особливо потрібне знання англійської мови. А також необхідно розумітися на особливостях створення контенту, зокрема, чітко знати, що саме робить той чи інший фахівець, аби знайти спільну мову з замовником. Апріорі треба мати хороше портфоліо, розмістити його на таких платформах, як https://www.artstation.com і https://www.behance.net.

З чого почати освоєння професії?

Можна починати моделювати ще у школі. Завантажувати безкоштовне програмне забезпечення, зокрема навчальні версії. Ознайомитися, як працювати з графікою. Можна дивитися на YouTube ролики, як створювали певні ігри, з чого складаються об’єкти гри. І потім обрати для себе напрям. Можна закінчити курси і можна почати виконувати перші комерційні замовлення.

Плюси і мінуси професії:

Мінуси – це deadline, які переростають в overtime. Якщо говорити про початківців, то тут потрібне терпіння, щоб поступово освоїти професію. Попрацювати десь асистентом. Плюси: постійний челендж, постійний драйв від роботи, постійно нові ідеї і головоломка над їх втіленням.

Є сенс додати до уроків малювання 2 D і 3D у середній школі?

Якщо у школі викладають програмування, то й комп’ютерну графіку варто було б теж. Ми живемо в часи нової індустріалізації, скоро кожен зможе в себе вдома сфабрикувати будь-яку річ. У 3D намалювати щось, наприклад, склянку. І не треба буде йти в магазин і купувати її. Або можна буде зайти модель склянки в  інтернет, завантажити і надрукувати її з пластику.

Побутові принтери для пластику вже існують. Через 10-20 років це буде така сама тривіальна річ, як звичайний паперовий принтер.

Це професія, в яку менший поріг входу без великих матеріальних затрат.

Можна навчитися всього самому. Можна вчитися разом із друзями, відтак обмінюватися досвідом  і певними знахідками. Можна мінімальний стартовий пакет своїх власних знань здобути самостійно, а потім йти вчитися на спеціальні курси.

Поріг входу в професію зараз менший: за рік-два можна вивчити те, на що раніше витрачали більше п’яти. Діти інформаційного суспільства освоюють  усе з неймовірною швидкістю.

Також, пропонуємо переглянути відео про професії у сфері технічного дизайну.