Skip links

Професії для тих, хто любить писати

Яку професію обрати, якщо ти дуже любиш читати та писати?

Якщо професія письменника, або журналіста, це все, що приходить тобі на думку – радимо ознайомитися зі списком сучасних професій, який ми підготували для підлітків, які люблять писати.

Копірайтер. Незважаючи на те, що копирайтерами прийнято називати всіх, хто пише матеріали для сайтів, насправді – це людина, яка спеціалізується на рекламних і продають текстах. Тексти, які не тільки інформують читача, а й закликають його до якогось певного дії – підписати на розсилку, оформити замовлення, купити товар, пройти по посиланню або що-небудь інше в цьому роді. Копірайтер повинен не тільки прекрасно володіти стилем, а й цікавитися психологією і застосовувати ці знання при створенні продають текстів.

Автор статей. Жоден сайт не може обійтися без якісних матеріалів. І створювати їх допомагають автори статей. Великі інтернет-проекти тримають цілий штат авторів, які щодня зайняті написанням свіжих новин та статтею для сайту.
Колумніст – це автор, постійно веде колонку в журналі, газеті або інтернет-проект. Може входити до складу групи авторів. Колонка може бути присвячена вузькій тематиці, а також відображати особисті погляди автора на різні теми. Яскравий приклад таких колонок можна знайти на сайті – http://www.about.com. Якщо ви володієте англійською мовою і добре розбираєтеся в одній із запропонованих тем, подайте заявку і беріться за роботу!

Рерайтер. Рерайт – це текст, переписаний з іншої статті своїми словами. Основна мета такого тексту – якомога точніше передати суть, що не привносячи в нього своєї особистої думки або роздумів. Так як такі тексти обходяться набагато дешевше, ніж авторські статті, то рерайт (особливо в зв’язці з SEO) – один з найбільш поширених видів наповнення сайтів контентом, а рерайтери – затребувані фахівці.

SEO-копірайтер. Сайти, чиє основне призначення збільшити трафік з пошукових систем і заробити на своєму проекті, не можуть обійтися без SEO текстів. SEO-копірайтери знають все не тільки про написання текстів з ключовими словами, але також вміють правильно скласти мета-теги, оптимізувати картинки і зробити перелинковку між статтями.

Коректор. Друковане слово має бути не тільки красивим, але і грамотним. Коректори допомагають віднімати будь-який текст, будь то стаття в журнал, на сайт або резюме, і виправити помилки.
Контент менеджер. Спеціаліст в цій сфері постійно стикається з необхідністю писати тексти для сайту. Крім навичок у написанні текстів він також повинен знатоснови HTML, CSS, вміти додавати на сайт матеріали, займатиметься роботою копірайтерів та авторів статей.

SMM менеджер.  SMM-менеджер — зовсім не той, хто ставить хештеги і емодзі під селфі. Це фахівець, який працює з аналітикою, бюджетом та рекламними інструментами ключових соцмереж та месенджерів. SMM-менеджер вирішує цілий ряд завдань, пов’язаних із залученням покупців з соціальних мереж, підвищенням іміджу компанії, а також впізнаваності та популярності товару або послуги. Він створює та оформлює корпоративні сторінки в різних соціальних мережах, розробляє стратегію розвитку групи, наповнює групу корисним контентом, який приверне і зацікавить цільову аудиторію, створює і підтримує спілкування в спільноті, відповідає на питання і коментарі учасників, видаляє спам, займається просуванням корпоративної сторінки. А також цей спеціаліст веде і аналізує статистику просування, збільшення трафіку та його конвертації.

Блогер. Ведення блогу – це прекрасна можливість застосувати свої письменницькі навички та поділитися корисним досвідом. Ви можете вести як особистий блог, з метою отримати прибуток від розміщення реклами, так і працювати блогером в інших проектах. Якщо ви добре розбираєтеся в якійсь спеціалізованій темі і вмієте красиво викладати думки в друкованому вигляді – ви можете вести корпоративні блоги.

Письменник. Професія письменника приваблює багатьох. Потай кожен вважає себе здатним створити шедевр, прославитись і заробити купу грошей. Для того, щоб вдихнути у свій твір життя, автор повинен досконало володіти мовою – вміти точно, яскраво, образно викласти всі свої думки, передати відтінки почуттів, настрою. Одні письменники впевнені – для цього потрібен талант, інші, посміхаючись, вважають письменницьку справу технологією і кажуть, що навчитися писати книжки може кожен. Багато із песьменників до початку своєї письменницької діяльності працювали на професіях. Пропонуємо ознайомитися з інтерв’ю сучасного українського письменника Макса Кідрука та його історією, як він прийшов у професію письменника. Також, рекомендуємо зайти на сайт або фейсбук Літосвіти – компанії, яка допомагає розвинути навички написання крутих текстів для книжок, статей, блогів, тощо.

Сценарист. Комусь професія сценарист може здатисяне затребуваною, проте кіноіндустрія дуже розвивається. Ми всі дивимося фільми, мультфільми, серіали. А хто пише сценарії? Звичайно, що сценаристи пишуть. Професія сценарист дуже затребувана в Україні. Ми пропонуємо переглянути відео з відомом українським сценаристом Денисом Замрій, один із фільмів якого навіть був номінований на Оскар. Ти дізнаєшся про те, як написати сценарій і зможеш спробувати себе в цій професії вже зараз.

Журналіст. Обов’язки журналіста включають збір, упорядкування, відтворення й іноді презентацію інформації у ЗМІ. Говорячи простою мовою, журналіст знаходить цікаву тему, досліджує її настільки глибоко, наскільки це можливо, і готує матеріал. Робота на радіо, телебаченні та в інтернеті може включати також представлення результатів своєї праці глядачам у вигляді сюжету (аудіо- і відеорепортажів, інтерв’ю та іншого). Хто першим повідомляє про події в “гарячих точках”, про екстремальні ситуації, про сенсаційні випадки, про курйозні ситуації? Перед ким широко відкриваються двері високопосадовців, концертні зали; кому розкривають душу частіше ніж психологам, гукають на світські заходи? Звичайно, що все це прожурналіста. Справжні журналісти завжди за правду, проте існують і такі, що інформують своїх глядячів та читачів виходячи з того, яку саме “правду” дозволяє їм говорити олігарх, який “тримає їхній канал чи журнал”. Тому інколи журналістів називають продажними, але справжні журналісти завжди за правду, якою б вона не була.

PR-менеджер.  Ця професія з маркетингу, але і тут потрібно вміти гарно писати. Це спеціаліст, який відповідає за зв’язки із громадськістю, формує позитивну думку про компанію, працює над рекламою продукту, часто являється обличчям компанії. Радимо ознайомитися з інтерв’ю з Оленою Обухівською, Директоркою з комунікацій компанії Arricano, яка поділилася з нами інформацією про те, що робить PR менеджер, якими якостями має володіти, та з чого складається його робочий день.

Перекладач. Перекладач — це спеціаліст, який професійно займається перекладанням текстів чи промов з однієї мови на іншу. Існують два основні напрямки діяльності перекладача — письмовий та усний переклад. Щодо усного — то це перекладання промов, новин чи синхронний переклад. Усний переклад обирають ті, хто любить спілкування і не боїться говорити публічно. Щодо письмового перекладу — тут також є багато різноманітних напрямків: художній переклад — перекладання художніх творів, статей; технічний переклад — переклад інструкцій, технічної документації; переклад розважального контенту: реклами, фільмів, серіалів, мультфільмів. Радимо знайти на онлайн платформі ChoiZY наший спецпроект Shamrock і переглянути плюси та мінуси професії Перекладач.

Редактор.  Редактор — дуже творча і відповідальна професія одночасно. Він відповідає за створення медіа-продукту: стаття в газеті, випуск шоу на телебаченні чи радіо або ціла книга. Редактор може бути випусковим або літературним. Перший — відповідає за підбір інформації: вибирає теми, авторів, оцінює продукт перед випуском. А другий — допомагає автору зробити з його рукописів справжній шедевр: виправляє неточності, допомагає направити думку в потрібне русло. Головний редактор ще й визначає концепцію всього журналу, передачі або видавництва і керує процесами всередині компанії.

Видавець. Видавнича сфера приваблює тих, хто знає свою рідну мову. Видавець – фахівець, який несе відповідальність за випуск, рекламу друкованої продукції. Може бути власником видавництва. Професія престижна і цікава, сподобається людям, які з усіх шкільних предметів виділяють літературу, світову художню культуру, суспільство, історію.

Як обрати професію і не помилитися?

Ми радимо пройти профорієнтаційні тести, курс з вибору професії, або табір з вибору професії, відвідувати відкриті зустрічі з фахівцями, ходити на екскурсії. Все це допоможе тобі краще зрозуміти себе, розширити знання про професії і зробити свідомий вибір професії. Якщо тобі потріна буде фахова допомога у виборі професії – звертайся до нашого офісу та записуйся на курс з вибору професії. Наша електронна скринька shamrock.in.ua@gmail.com